Tuesday, April 19, 2016

LAWATAN PENANDA ARAS KE SK KUBANG IKAN, KUALA TERENGGANU

Tarikh : 18 April 2016
Tempat : SK Kubang Ikan, Kuala Terengganu.
Guru Yang Terlibat : PK Pentadbiran Encik Mohd Fitri bin Ngah, Ustaz Mohd Sukri Bin Abdullah, Encik Abdul Halim Bin Abdullah, Puan Zalenawati binti Mohamad, Puan Marhamah binti Muhammad Nor, Puan Sabariah Binti Salim dan Mrs Amberjeet Kaur.

Satu lawatan penanda aras telah di adakan ke SK Kubang Ikan oleh SK Losong pada 18 April 2016. SK Kubang Ikan merupakan sekolah contoh untuk pengajaran abad ke 21. Tujuan lawatan ini adalah bertujuan untuk melihat serta berpeluang berkongsi idea dan maklumat cara pengajaran abad ke 21 untuk diterapkan ke SK Losong. Ini adalah kerana SK Losong merupakan sekolah transformasi bagi Kuala Terengganu.


Dari kiri : Ustaz Mohd Sukri bin Abdullah, Encik Abdul Halim bin Abdullah, PK Pentadbiran SK Losong Encik Mohd Fitri bin Ngah dan PK Pentadbiran SK Kubang Ikan.



Antara wakil SK Losong yang terlibat di dalam lawatan penanda aras., dari kiri Puan Zalenawati binti Mohamad, Puan Marjamah binti Muhammad Nor, Puan Sabariah binti Salim dan Ustaz Mohd Sukri Bin Abdullah.




Melihat suasana dan kaedah pengajaran dan pembelajaran.



Satu penerangan / taklimat mengenai PAK 21.











No comments: