Thursday, September 01, 2016

MAJLIS RESTU ILMU

Tarikh : 01 Sepember 2016
Tempat : Dewan Bestari SK Losong

Satu majlis ringkas telah diadakan bagi tujuan guru-guru merestui ilmu mereka selama ini kepada semua pelajar tahun 6 khususnya yang akan menduduki Peperiksaan UPSR yang akan bermula pada 5 September ini.
Majlis dimulakan dengan bacaan surah Yaasin secara beramai-ramai . Ini diikuti pula dengan bacaan perutusan khas UPSR dari Pengarah JPNT dan juga Menteri Besar Terengganu yang di bacakan oleh PK HEM dan PK Pentadbiran.Seterusnya ucapan aluan dan juga kata kata nasihat buat semua murid SK Losong khususnya murid Tahun 6.
Majlis diteruskan dengan pemberian sijil buat pelajar terbaik Peperiksaan Percubaan UPSR 2016 dan juga sedikit cenderahati buat guru praktikal, Cik Siti Khadijah dan Cik Farhana.
Majlis diteruskan dengan bacaan ikrar elajar yang diketuai oleh ketua murid, ADIK YUSRI ISKANDAR (6T). Seterusnya doa kecemerlangan di ketuai oleh Encik Mohd Zawawi Bin Mohd Nawawi. Majlis diakhiri dengan majlis bersalaman di antara semua murid-murid Tahun 6 dengan semua guru-guru SK Losong.




Bacaan surah Yaasin secara beramai-ramai yang diketuai oleh PK Pentadbiran , Encik Mohd Fitri Bin Ngah


PK HEM, Encik Muhd Hazlam Bin Hashim membaca perutusan khas UPSR dari Pengarah JPNT 


PK Pentadbiran, Encik Mohd Fitri Bin Ngah membaca perutusan khas UPSR dari Menteri Besar Terengganu


Pengerusi majlis, Encik Mustafa Nor Bin Ramli


Ucapan aluan dan kata-kata nasihat dari Puan Guru Besar, Puan Norhazlen binti Abdullah buat semua murid SK Losong khususnya murid Tahun 6


Pelajar terbaik Peperiksaan Percubaan UPSR 2016, ADIK NIK HUSNA NAJIHAH BINTI NIK RADHIA menerima sijil daripada Puan Guru Besar, Puan Norhazlen binti Abdullah diiringi oleh PK Pentadbiran, Encik Mohd Fitri Bin Ngah


Puan Guru Besar , Puan Norhazlen binti Abdullah menyampaikan cenderahati buat Cik Siti Khadijah


Puan Guru Besar , Puan Norhazlen binti Abdullah menyampaikan cenderahati buat Cik Farhana


Majlis bacaan ikrar pelajar UPSR yang diketuai oleh ketua murid, Adik YUSRI ISKANDAR (6T) diikuti oleh semua murid tahun 6 2016.







Bacaan doa kecemerlangan oleh Encik Mohd Zawawi bin Mohd Nawawi


Semua murid Tahun 6 bersalaman dengan semua guru-guru SK Losong








Semua murid Tahun 6 bersalaman dengan semua guru-guru SK Losong






No comments: